Wielu menedżerów i liderów zespołów jest niemal cały czas pod presją, czy to przez swoich klientów, czy przez przełożonych, aby jak najszybciej rozwiązać wszystko. Naturalną reakcją okazuje się czasem przekazanie tego poczucia pilności na podwładnych, mając nadzieję, że przyspieszą swoje działania. Innym powtarzającym się sposobem rozwiązania tego problemu jest kontaktowanie się z klientami w sposób, który ma na celu przekonanie klientów. Jednak w obu przypadkach może powstać sytuacja oporu i bardziej interesujące byłoby obserwowanie nowych strategii handlowych, aby uzyskać to, czego potrzebujesz.

W wywiadzie dla Harvard Business Review , doktor Xavier Amador (założyciel LEAP Institute i autor książki I’m Right, You’re Wrong. Now What? Break the Impass and Get What You Need ) uczy kilku strategii negocjacyjnych, które może pomóc Ci przezwyciężyć wszystkie te trudności.

1) Zwróć uwagę na szczegóły

Drobne rzeczy, takie jak pytanie, czy dana osoba woli być wywoływana po imieniu lub nazwisku, mogą pomóc w nawiązaniu pierwszego kontaktu. Z drugiej strony szczegóły, takie jak niewłaściwa wymowa nazwy klienta lub firmy, w której pracuje, tworzą początkowy opór, który może stanąć na przeszkodzie, bez względu na to, jak mały.

2) Związek jest ważniejszy niż twoje argumenty

Nie wygrywasz siłą swoich argumentów. Wygrywasz siłą związku. Bez względu na to, jak spójne są Twoje argumenty, naleganie na to, aby przekonać klientów, nie jest dobrym pomysłem. Czasami możesz dostać to, czego chcesz, ale na dłuższą metę zniszczy to ten związek i zwiększy trudności w przyszłych problemach.

3) Nie wdawaj się w spory słowne

Kiedy mamy świetny pomysł, chętnie zakomunikujemy go innym osobom lub grupom. A kiedy stawiają jakikolwiek opór, czujemy się, jakbyśmy zostaliśmy zaatakowani, a naturalną reakcją jest odwet. Podnieś głos lub powtarzaj w kółko powody, dla których ten pomysł jest wyjątkowy. Nie rób tego. Skup się i słuchaj uważnie. Pochłoń opór, pokaż, że przeciwny Twój punkt widzenia został wysłuchany i zrozumiany, i spraw, aby ta osoba poczuła się szanowana i bezpieczna. Nie oznacza to rezygnacji ze swojego pomysłu lub zgadzania się z krytyką, ale wyraźne wskazanie, że rozumiesz inną opinię niż twoje. Stopniowo ta osoba straci czujność, stając się bardziej otwarta na twoje pomysły.

Po zbudowaniu dobrych relacji łatwiej jest skupić się na produktywności
Dobre relacje z klientami i pracownikami będą bardzo ważne dla jak najlepszego postępu działalności Twojej firmy. Stamtąd będzie Ci łatwiej realizować swoje pomysły, zarówno zewnętrznie, jak i wewnętrznie. A następnie Runrun.it może pomóc Ci kontrolować przepływ pracy w Twojej organizacji i utrzymać wysoką produktywność w Twojej firmie. Poprzez system organizacji i priorytetyzacji zadań sprawisz, że ludzie będą pracować nad tym, co naprawdę ma znaczenie dla rozwoju firmy, osiągając swój prawdziwy potencjał.